Allochtonen struggles

Ben jij een allochtoon dan heb je zeker een paar van deze dingen meegemaakt.



STRUGGLE #1

Je bent nergens op de juiste plek want in België wordt je gezien als allochtoon en in je eigen land wordt je gezien als Europeaan. Ik krijg dan meestal deze vragen. 'Ben je mixed?' Of Hoe komt het dat je zo licht bent voor een afrikaan? Of 'Vanwaar kom je?' Waar ik altijd op antwoord België/Antwerpen. Waar ik meestal dit antwoordt terug krijg. 'Nee , maar ik bedoel zo , je weet wel zo het land van je ouders/voorouders.'

Ik ga jullie antwoorden  geven op deze vragen want ik weet dat er mensen zijn die bang zijn om zo een vragen te stellen of het racistisch vinden om zoiets te vragen.

1. Ik ben niet mixed , mijn moeder heeft een lichte huidskleur en mijn vader donker.

2. Dat heeft met mijn genen te maken, ik heb bv. een broer die licht is en een andere broer die donker is en ik zit tussenin dus het heeft te maken met DNA enz.

3. Het land van mijn ouders/voorouders is Guinee en Sierra Leone. #Westcoast


STRUGGLE #2
Je ouders hebben hun eigen regels van hun cultuur. Als je naar een feest wilt dan moet heel deze procedure gebeurd zijn. 3 werkdagen ervoor vragen , bellen met de mensen van het feest of met elke persoon die mee gaat, minstens 5 mensen, het adres geven , niet alleen over straat lopen,.....en de lijst gaat verder. Meestal als je dit allemaal doet krijg je een ja van je mag gaan. Maar de dag dat het aanbreekt weten ze niet waarover je het hebt , dus mag je niet gaan. Dit gebeurt zo 9/10 keren.

STRUGGLE #3
Je familie , iedereen is familie zelfs de vriendin van je moeder haar dochter is je nicht. En elke ouder die je kent/niet kent en niet je moeder,vader,oma of opa is noem je tante of oom. Als je een stamboom op school moet maken weet je niet waar je moet beginnen want het zijn er te veel of je snapt het zelf niet. Natuurlijk hebben ze je allemaal bezocht toen je baby was en 15 jaar later vragen ze of je ze nog herkent.

Dit waren 3 struggles die ik als allochtoon meemaak.

Xx

Theblacknerdybadass

Reacties

  1. Daaaamn ik voel je!
    Hou vol kind, hou vol!
    I'm with you in the spirit, the mind, the heart, the struggles

    Bye

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts