Mijn reis naar Parijs

Hey hey ,
bienvenu bij mijn reisverhalen , gedachtes en meningen over Parijs.

Dag 1


De eerste dag was vooral op de bus zitten , rondstappen in de regen , verkopers die Eiffeltorentjes, paraplu's en bandjes aansmeren en de volgende monumenten bezoeken.


Als je aanleg hebt voor romeinse museums dan moet je het Pantheon zeker gaan bezoeken. Er hangen schilderijen , beelden en je kan beneden de crypte bezichtigen. Vanbinnen is het heel koeltjes dus op een warme dag doet dat wel goed.




De Sacre Coeur is een prachtige kerk die heel gedetailleerd in elkaar zit. Als je de trappen naar beneden gaat kom je uit op een wijk; Montmartre  met allemaal verschillende winkels.



We zijn aan het einde van de dag naar ons hostel gegaan (Auberge de jeunesse Yves Robert) en het is beter dan verwacht zou ik zeggen. Propere kamers, heel erg ecologisch en aardige werknemers.

Afbeeldingsresultaat voor Auberge de jeunesse Yves Robert

Dag 2 


De 2de dag was al productiever , we zijn eerst naar galerie Lafayette geweest. Galerie Lafayette zit vol met dure winkels in verschillende etages. Buiten de galerie is er ook een winkelstraat met allerlei verschillende winkels. Dus als je wilt shoppen moet je daar zijn!



Diezelfde dag zijn we naar de tour Montparnasse geweest en dat is de hoogste gebouw van heel Parijs. Het uitzicht was echt fantastisch! En er was een open terasse aanwezig waardoor je nog een beter uitzicht hebt.
                                              



Daarna zijn we gaan eten in de Flunch; "De lunchgarden van Frankrijk." En nadien naar de Eiffel toren!

De Eiffel toren is echt een must! Dus niet te vergeten! ;)



We namen de Metro terug naar het hostel en dat was het einde van die dag.


Dag 3 


We begonnen met een wandeling naar het kerkhof Père Lachaise , waar veel beroemde mensen liggen.

Afbeeldingsresultaat voor pere lachaise

Na de middag hebben we een wandeling gemaakt via pont neuf naar de Notre Dame.




De Notre Dame is ook een kerk maar veel erover ken ik niet. Ik heb ook alleen maar de Disney film gezien :)

Daarna hebben we onze wandeling voortgezet naar het Louvre waar we de Mona Lisa hebben gezien na lang zoeken (ze is op de 1ste verdieping niet 2de, ik bespaar je de moeite). De Mona Lisa moet je toch echt wel 1 keer in je leven gezien hebben! Ik kan het nu zeker van mijn bucketlist schrappen.
Er stonden veel mensen maar je baant je weg er makkelijk doorheen. Er is natuurlijk veel meer te zien in het Louvre dus het is het zeker waard om daar te gaan.






Na de Louvre kwam de Bateaux Mouches , dat is met een boot over de seine varen. Er was zonsondergang bezig en het was mooi weer dus het uitzicht was ongelofelijk! Ik vond het echt zalig voor de prijs die betaald werd. Het kostte voor ons 8 euro per persoon voor een dik uur. Ik had de tijd van mijn leven in die boot en nu wordt het een herinnering die ik niet meer vergeet!







Dit was echt 1 van mijn favoriete reizen , ik heb veel geleerd , veel gezien , veel gelachen en veel genoten!

Xx
Theblacknerdybadass

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts