How to : Confidence & Selflove

Hey baddies,

Hier ben ik weer met een nieuwe post , een confidence & selflove post. Hierin vind je allerlei informatie die ik bij elkaar heb gebracht. Ik wil dat de mensen die mijn blog lezen zelfzeker zijn in hun lichaam en geest. Dus hierbij een zelfcursus zelfzeker worden en van jezelf houden.



In alle jaren dat ik tot nu toe op deze aarde beleef, heb ik veel geleerd. Toen ik klein was had ik geleerd hoe ik mijn schoen moest strikken of binnen de lijntjes kleuren , in de basisschool leerde ik lezen , schrijven en rekenen. En in het eerste tot het derde van het middelbaar heb ik alle uitbreiding op die dingen geleerd en nog veel andere vakken. Maar iets dat ik nooit heb geleerd is hoe ik van mezelf moet houden of hoe ik zelfzeker moet zijn in mijn lichaam. En laat ik je zeggen het is moeilijk.
 Je komt als kind terecht in een gemeenschap waar kinderen of ouderen je dik noemen of lelijk of te dun of je neus is te groot , je bent te klein , je hebt lelijk haar, je stinkt of wat dan ook. En als tiener kom je in het middelbaar en je begint jezelf te vergelijken , zij draagt maatje 38 en ik 40 , zij heeft een platte buik , ik ben een plank maar ik wil vormen, zij heeft een B-cup en ik een  A-cup , zij heeft een smalle neus ik wil dat ook, Ik wil ook zo een grote kont als zij. Ik heb dikkere dijen als ik neerzit dan zij. Alle dingen die hier staan is wat mensen me verteld hebben. En dit is niet oké. Ik heb na 4 jaar zoeken naar deze les het mezelf geleerd. En ik wil het voor jullie gemakkelijker maken. Je eigen cursus self love & confidence.


SELF LOVE



Van jezelf houden wat is dat nu eigenlijk? Wel op een dag kijk je in de spiegel en je bestudeerd je gezicht. Je ziet dat je wenkbrauwen, ogen of wimpers mooi zijn. Je kijkt wat verder en je merkt op dat je eigenlijk  een mooie vorm van lippen hebt. Je glimlacht en daar verschijnen je tanden. Je kijkt naar links en naar rechts en zoekt je beste kant uit. Je voelt een vreugde en je omarmt alle lichaamsdelen die eerst je onzekerheden waren. Vanbinnen voel je een bom van positiviteit en je voelt je geweldig met wie je bent als persoon. Dat is self love.
Maar van jezelf houden is niet het enige. In self love behoort ook de volgende opsomming.


* geloven in jezelf
* Geduldig zijn met jezelf
* Je waarde kennen
* Jezelf respecteren
* Jezelf accepteren
* Opkomen voor jezelf
* Jezelf vergeven
* Trots zijn op jezelf
* Werken aan slechte gewoontes
* Niet bang zijn om jezelf te zijn
* Doen waar je van houdt
* Leren houden van je lichaam en onzekerheden
* Jezelf pep talks geven
* Zorgen voor jezelf
* Je dromen volgen
* Uitlaatkleppen vinden om je stress te onderhouden




CONFIDENCE



Hoe geraak je tot het punt dat je zelfzeker bent? Je gaat op een dag naar buiten , naar een plek waar veel mensen zijn en je voelt je niet benauwd of blikken. Je ziet een meid en in plaats van te denken , oh zij is dun waarom ben ik niet zoals haar ugh ik haat mijn lichaam, denk je oh dat is een mooie meid of oh zij is zo mooi slank. Het moment dat je zelfzeker bent is het moment dat je niet hoeft te aarzelen bij het zeggen van deze woorden: ' Ik ben mooi' of 'ik ben knap'. En dat bedoel ik niet op een arrogante manier dus niet ik ben mooie en de rest is lelijk maar ik ben mooi en alle anderen zijn dat ook. En dit bedoel ik niet alleen oppervlakkig want je personaliteit is echt het belangrijkste. Hoe mooier je personaliteit wordt , hoe mooier jij wordt.


Ik hoor vaak ook de zin: ' Ik ben niet goed genoeg voor die jongen of dat meisje.' Boys en girls jullie moeten echt stoppen met die zin. Weet je waarom want uiteindelijk is iedereen een mens maakt niet uit of je de koning van welk land ook bent of kroonprinses of rijk. Uiteindelijk ga je toch dood en word je begraven in de grond of je nu arm of rijk bent , beroemd of gewoontjes. Het maakt niet uit dus mensen die zich te hoog voelen voor bepaalde mensen , echt stop daarmee I don't care over u "label of status" maar laat anderen niet denken dat ze minder zijn vanwege jouw "label of status". Voor alle mensen die verpest zijn geweest door deze gemeenschap genaamd society , ik heb een paar do's & don'ts opgesteld om jullie te helpen met jullie zelfzekerheid.


Confidence do's en don'ts


Do :

- Vertel jezelf elke dag dat je mooi bent
- Lach
- Draag wat je wilt ondanks wat anderen denken
- Pamper jezelf [ bv. Eet comfortvoedsel (pizza, frietjes , kip, je weet wel.)]
- Wees jezelf
- Hou van jezelf
- Accepteer en omarm je onzekerheden

Don't:

- Mensen over je heen laten lopen
- Het voor jezelf moeilijk maken
- Slecht praten over jezelf (zeker rond andere mensen)
- Jezelf vergelijken met anderen
- Negatief denken

Ik weet de jongens die mijn blog lezen die denken waarschijnlijk dat dit alleen geldt aan voor meisjes. Wel , ik ken de meeste onzekerheden van een meisje aangezien ik een meisje ben als jullie ook zo een post willen stuur me een berichtje op mijn sarahah ( Theblacknerdybadass.Sarahah.com) als je anoniem wilt blijven en dan maak ik een post waar ik iets zeg over jongens onzekerheden vanuit het perspectief van een meid.

Ik hoop dat dit jullie een beetje geholpen heeft , ik hoop het echt uit het diepste van mijn hart , want het breekt me echt om te weten dat vele van jullie zich niet goed voelen want als ik naar jullie kijk zie ik 1 voor 1 mooie mensen.

Have a badass day or night!


Xx


Your favorite baddie ,


Theblacknerdybadass

Reacties

Populaire posts