Waarom ben ik begonnen met bloggen?

Hey baddies ,

Ik krijg vaak de vraag: ' Waarom blog je?' Of 'hoe kwam je op het idee van bloggen?'
Waarom ik blog en hoe ik erop kwam ga ik nu eens vertellen.




Het is een mooie zomerdag in 2013/2014 en de vakantie is al halverwege, je vriendin komt langs en jullie besluiten de film Frenemies te gaan kijken op Disney Channel. Na de film zitten jullie vol met ideeën door de film maar er is niks meer te doen. Totdat jullie opkomen met het idee van een blog te beginnen , met de simpelste lay - out ooit en de naam Geeklychic (wat dan wel van de film gestolen was).

We vonden het echt geweldig en we kregen ook een paar kijkers maar die waren wel heel inactief. Toen besloten we dus om mensen te gaan helpen met al onze wijsheid. Niemand stuurde iets in dus besloot ik zelf een mail te sturen om een bericht te faken in de hoop dat mensen gingen sturen. ( ik weet het , ik had rare plannetjes toen , nu niet meer 😂)

En dus zo gingen we verder met problemen oplossen op onze " succesvolle blog" des tijds.

Na een maand of twee waren we gestopt.

Laat ik jullie zeggen dat ik een persoon die zich het best uit via schrijven altijd al geweest. Brieven waren des tijds echt mijn ding of mijn leuke dromen opschrijven en de rest van het verhaal verzinnen of filosoferen met mijn vrienden op de chat en ik vind het echt geweldig om van die grote blokken te schrijven.

In het eerste middelbaar heb ik dan youtube uitgeprobeerd maar dat was toen de slechtste kwaliteit ooit en je hebt best wat spullen nodig om goede videos te maken dus dat werd hem niet.

Dat zelfde jaar ontdekte ik Wattpad , dat is een platform waar je zelf boeken kan schrijven of lezen en je kan de app downloaden op je gsm of je kan ook online lezen op pc. Dat jaar heb ik echt uren lang alleen maar zitten lezen. Het jaar daarop ben ik begonnen met mijn eigen boek. Ik zat vol inspiratie en ik ben dat boek nog steeds aan het schrijven als je mijn boek wilt gaan lezen                                    ( https://www.wattpad.com/story/99674573-why-me) here you go!




Maar ik wou een boodschap uitbrengen , maar dat kon nergens in mijn opzicht , als ik het op mijn Insta story of Snapchat story zou zetten zou het na 24 uur al weggevaagd zijn. En in mijn boek zou het niet echt passen. Dus kwam ik met het idee van een blog. Ik wou het meteen allemaal goed doen dus ging hulp inschakelen bij mijn beste vriend ; pinterest.

Daar heb ik veel informatie op gevonden maar het grootste probleem op dat moment was dat ik geen naam vond. Ik wou iets uniek , iets van mezelf en na 2 dagen mezelf ontdekken kwam ik op the Black Nerdy Badass. Nadat ik een naam had was het tijd om uit te zoeken wat er allemaal op mijn blog  zou komen. Nadat ben ik begonnen met het achter de schermen deel , het programmeren. Daarmee ben ik ongeveer 3 dagen non-stop mee bezig geweest. Shoutout naar alle tutorials op youtube. En toen werd mijn blog gelanceerd. En mijn 1ste post kwam online 5 maanden geleden!

Dit is mijn verhaal van hoe het allemaal begon!

Have a badass day or night!

from your favourite baddie ,

Xx

Theblacknerdybadass

Reacties

Populaire posts