Al mijn haar weg?!

 Ik ben er ook ingetrapt.


En ik ben niet de enige. Elke bruine meid heeft dit al gebruikt als kind waarschijnlijk. Defrisage oftewel ontkrullingsmiddel. Ik herinner me dat ik in een westerse gemeenschap woonde. Dus stijl haar , lichte huid en ik was anders. Mensen noemden me Michael Jackson als ik met mijn afro naar school ging. Ik wou zo graag zo als de rest zijn. En daar was mijn uitvlucht ontkrullingsmiddel. Daar ging het helemaal de mist in. Ten eerste het brand echt for real. Het stijlen ging echt fout. (Gebruik een heat protector want er zat een heat protector bij maar het werkte niet zo goed.) En uiteindelijk was het niet eens zo stijl. Dus het was het niet waard. Mijn haar werd zwak en het begon uit te vallen. En zo ging het door voor maanden en na een tijd heb ik besloten om het er af te doen.Echt allemaal. En als ik zeg allemaal dan bedoel ik geen haar op mijn hoofd. Dit gebeurde in de paasvakantie 2015. Ik was de week erna zo onzeker om naar school te gaan. Ik heb veel rare blikken gekregen, veel vragen maar ook veel complimenten en to be honest ik ben blij dat ik het heb gedaan. Het is bijna 3 jaar geleden en ik heb gezond dik haar dat voorbij mijn schouders komt. Dus laat je niet geïntimideerd worden ontkrullingsmiddel. Als je wilt stijlen ofzo zoek er veel over op voor dat je het doet en kijk of het je haar kan beschadigen!

GO HAIR POSITIVITY!

GO AFRO-POSITIVITY!

Reacties

Populaire posts