Overleven op school - Studeren

Dit is pas de 2de week van school en ik denk niet dat ik de enige ben die al is aan het verdrinken in school. 

Hoe overleef je op school?

Wel begin met NIET uitstellen anders kom je diep in de problemen. Dan zit je daar op die zondag om 23 uur jezelf af te vragen wat je doet met je leven terwijl je de volgende dag 2 toetsen , 1 herhalingstoets die voor 70% van je punten telt, 1 presentatie , 4 taken. And to be honest op dat moment ben je niet echt bezig met die dingen. Wat er wel gebeurt is samen met je vrienden klagen over hoeveel werk jullie hebben of memes lezen die je leven representeren of op een of andere site lezen hoe je kan stoppen met stressen voor school. 

Van stress gaat niet veel komen. Dus pak een blad papier en schrijf wat je allemaal moet doen. Noteer erbij hoeveel tijd dit ongeveer kan nemen. Rangschik van belangrijk tot minst belangerijk en als er dingen bij zijn die echt heel onbelangrijk zijn op dat moment schrap ze. 

Willen die werkwoorden van frans maar niet in je hoofd komen. TAKE A BREAK. Als het nu niet werkt waarom blijven pushen? Neem een goede douche , eet iets , ga voor een beetje frisse lucht. Als je te lui bent om naar buiten te gaan doe dan tenminste een raam of 2 open in je huis en verlaat de kamer waar je verbleef voor even. 

Dit kan ik niet genoeg zeggen. Get rid of u social media. Ik ben zelf echt guilty hiermee.

Motivatie en doorzettingsvermogen is echt het moeilijkste. Als je geen motivatie hebt ga je uitstellen en van uitstellen komt stress en daar gaat je mentale gezondheid. Probeer een doel voor jezelf stellen, bijvoorbeeld als ik nu een maand goede cijfers haal dan is het al weer vakantie, of afgelopen 5 maanden heb ik het ook overleefd (aangezien je dit leest )nog 5 maanden en dan ben je dichterbij bij je doel. Of bijvoorbeeld ik wil later psygoloog worden, maar zonder diploma lukt dat niet.

Dit waren de gedachten die door me heen gingen over overleven op school met studeren. Willen jullie deel 2? (leerkrachten-editie enz...) Nog iets dat ik kan afstrepen van mijn to-do list. XD 



Mariama Xx






 


Reacties

Populaire posts