Touching Juliette - trilogie

Hier is een korte samenvatting van wikipedia:

In een dystopische toekomst staat de wereld op de rand van een afgrond en probeert een groep revolutionairen die zich Het Herstel noemen, de macht te grijpen. Juliette Ferrars zit al 264 dagen opgesloten in een instelling omdat ze een gevaar voor de samenleving vormt. Ze kan namelijk mensen doden enkel door ze aan te raken. Ze wordt verliefd op Adam Kent, een jeugdvriend van vroeger die bij haar in de cel opgesloten wordt. Ze weet echter niet dat Adam voor Warner werkt, de leider van Het Herstel. Hun gevoelens zijn wederzijds en ze kunnen samen ontsnappen. Ze sluiten zich aan bij de rebellen samen met nog een aantal mensen met verschillende krachten. In de rebellenbasis Omega Point wordt ze samen met de anderen getraind als voorbereiding op een komende oorlog.


Mijn recensie:

Het verhaal wordt geschreven vanuit het ik-vertelperspectief en wat er zo anders is dat alle gedachten van Juliette doorstreept zijn in het boek. Je leest ook hoe Juliette evolueert en een ander persoon bekomt over de 3 boeken. Het boek is zo gedetailleerd dat je echt een beeld krijgt van hoe iedereen eruit ziet. Het verhaal sleept je mee in de strijd tussen leven en dood. 1 van mijn favoriete personages is Kenji Kishimoto ; de beste vriend van Juliette , die in ernstige momenten nog steeds grapjes maakt. Het personage van Warner had me halverwege het 2de boek ; Hij heeft blond haar en groene ogen, is knap en hopeloos verliefd op Juliette waardoor hij meer en meer geobsedeerd wordt. Dit was 1 van de weinige boeken waar ik de hele nacht voor opbleef om door te lezen. Ik raad dit boek aan iedereen aan. Het staat in mijn nieuwe top 3 van favoriete boeken. :)

Reacties

Populaire posts